Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů

Spory mezi spotřebitelem a Hasičskou vzájemnou pojišťovnou, a.s., jakožto pojistitelem, lze rovněž řešit cestou mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.

Věcně příslušným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, u sporů týkajících se pojistných smluv neživotního pojištění, je Česká obchodní inspekce, jejíž internetové stránky jsou umístěny na adrese www.coi.cz.

Věcně příslušným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, u sporů týkajících se pojistných smluv životního pojištění, je finanční arbitr, jehož internetové stránky jsou umístěny na adrese www.finarbitr.cz.

Spory z pojistných smluv sjednaných on-line (přes internetové stránky nebo jiným elektronickým prostředkem), lze rovněž řešit prostřednictvím platformy pro řešení sporů on-line dostupné na oficiální internetové stránce EU.

V návaznosti na přijetí nařízení EU 2024/3228 - CS - EUR-Lex dojde 20. července 2025 k ukončení činnosti evropské platformy pro řešení sporů on-line.
Posledním dnem pro podání nových stížností na platformě pro řešení sporů on-line je 20. březen 2025. V případě stížností podaných do 20. března 2025 budete moci platformu nadále používat do 19. července 2025. Informace o dalších nástrojích pro řešení sporů najdete zde.
Pro více podrobností prosím navštivte stránku: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS

Kontaktní e-mailová adresa Hasičské vzájemné pojišťovny, a.s. je info@hvp.cz.